Jaguar XE 2.0 D R-Sport
Jaguar XE – agresywny wygląd w wersji R-Sport
Nadwozie testowego egzemplarza wygląda wyjątkowo agresywnie, wszystko za sprawą pakietu R-Sport, który zawierał: czarny grill, sportowy zderzak przedni, spojlery progowe i na tylnej klapie oraz 18-calowe aluminiowe koła. We wnętrzu również nie zabrakło elementów świadczących, że Jaguar XE nie jest zwykłym sedanem klasy premium tylko autem ze sportowym rodowodem.
Jaguar XE – prowadzenie bez zarzutu
Podczas dynamicznej jazdy doceniliśmy także podwozie, które wcale nie ustępuje temu w jakie wyposażone jest BMW serii 3. Nie ma co prawda systemu zmiennej pracy amortyzatorów, ale za to sportową charakterystykę, która sprawiała, że nadwozie Jaguara XE zachowywało się stabilnie i przewidywalnie. Do sportowej jazdy zachęcał także niezwykle precyzyjny układ kierowniczy wyposażony w elektrohydrauliczne wspomaganie. Poza torem, mimo sztywniejszych nastawów zawieszenia filtrowanie nierówności drogi przebiegało dobrze, bez rzadnych nieprzyjemnych dźwięków.
Jaguar XE – innowacyjne systemy
Na pokładzie najnowszego Jaguara nie zabrakło nowoczesnych elektronicznych systemów, m. in.: czujnik martwego pola, aktywny tempomat, system automatycznego hamowania (kamera stereoskopowa potrafi wykryć pojazd z odległości nawet 100 m), system rozpoznawania znaków drogowych, line assist i układ automatycznego parkowania.
DANE TECHNICZNE
Silnik-typ/cylindry/zaworyt.diesel R4/16
Pojemność1999
Moc. maks.180/4000 KM/obr./min
Moment430/1750-2500 Nm/obr./min
Masa własna1565
Zbiornik paliwa56 l
Wymiary (dł./szer./wys.)4672/1850/1416 mm
Przysp. 0-100 km/h fabr.7,8 s
Napędaut. 8/tylny
Prędkość maks.230 km/h
CENNIK
1-2 DNI
450 ZŁ
Limit km - 200
3- 6 DNI
350 ZŁ / DZIEŃ
Limit km - 200 / dzień
7-13 DNI
300 ZŁ / DZIEŃ
Limit km - 200 / dzień
14 DNI+
250 ZŁ/ DZIEŃ
Limit km - 200 / dzień
30 DNI+
200 ZŁ / DZIEŃ
limit 100 km