MERCEDES GLE 300d
Nowy Mercedes GLE to okazały wóz rodzinny: jeszcze większy od poprzednika, naszpikowany luksusami, asystentami bezpieczeństwa i gadżeciarską techniką.
-
Nawet przy 22-calowych felgach pneumatyczne zawieszenie Airmatic zapewnia wysoki komfort tłumienia nierówności
-
GLE 300 d zdecydowanie nastraja do spokojniejszej jazdy
-
System sterowania głosowego działa bardzo dobrze, ale powinien lepiej ogarniać to, co wymaga „przeklikania się” przez wiele poziomów menu
Dobrze przeczytaliście – pod maską GLE 300 d tkwi 2-litrowy silnik. W poprzedniku przyzwoitość jeszcze nakazywała Mercedesowi oznaczać 4-cylindrowy motor kodem z dwójką z przodu, teraz tę zasadę złamano. Na wszelki wypadek nasz testowy egzemplarz nie miał nigdzie plakietki modelowej, a z seryjnym pakietem AMG i na 22-calowych kołach wyglądał tak, jakby drzemała w nim duża moc.
Mercedes GLE 300d – ciężki... ale czy to czuć?
GLE 300 d ważyło słuszne 2362 kg i subiektywne odczucia zza kierownicy potwierdzały wskazania naszej wagi. Zdążyłem już przywyknąć do dużych SUV-ów, które dzięki zaawansowanym układom adaptacyjnych stabilizatorów i skrętnych tylnych kół sprytnie tuszują swoją masę i wysoki środek ciężkości. GLE też może mieć „magiczny” system e-Active Body Control, ale tylko w połączeniu z większymi silnikami.
GLE ma w standardzie system multimedialny MBUX. Menu jest rozbudowane i obsługa potrafi mocno odciągać uwagę od prowadzenia. Pomyślano co prawda o możliwości sterowania głównym ekranem za pomocą gładzika na kierownicy, ale i to wymaga skupienia. Za to obsługa głosowa jest najlepszą z samochodowych. Praktycznie bezbłędnie „rozumie” adresy i zapytania o cele specjalne. Nieźle radzi sobie też z komendami dotyczącymi prostych funkcji auta (regulacja radia, temperatury, sterowanie szyberdachem, grzaniem foteli). System powinien jednak lepiej ogarniać to, co wymaga „przeklikania się” przez wiele poziomów menu. Na przykład jadąc w nocy, możemy długo i na różne sposoby prosić o przyciemnienie oświetlenia ambientowego, a Mercedes nas nie zrozumie.
Silnik: typ/cylindry/zaworydiesel biturbo/R4/16
Ustawienie silnikawzdłużnie z przodu
Zasilanie/napęd rozrząducommon rail/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3)1950
Moc maks. (KM/obr./min)245/4200
Maks. mom. (Nm/obr./min)500/1600-2400
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)7,2
Prędkość maksymalna (km/h)225
1-2 DNI
800 ZŁ
Limit km - 200
3- 6 DNI
700 ZŁ / DZIEŃ
Limit km - 200 / dzień
7-13 DNI
600 ZŁ / DZIEŃ
Limit km - 150 / dzień
14 DNI+
500 ZŁ/ DZIEŃ
Limit km - 100 / dzień
MIESIĄC
14 000 ZŁ
limit 3000 km