PORSCHE 718 BOXSTER
Boxster na rynku dostępny jest już od 25 lat, co z resztą upamiętnia specjalnie przygotowana edycja specjalna (ale to nie ta, którą jeździłam). Na nasz test trafił egzemplarz w niemal swoim podstawowym wydaniu, co oznacza czterocylindrowy silnik o pojemności 2 litrów, mocy 300 KM i 380 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 2150 do 4500 obr. na minutę. Auto rozpędza się do 275 km/h, a pierwszą setkę osiąga w zaledwie 4,9 sekundy. Jeżeli natomiast wykupicie opcjonalny pakiet Sport Chrono (jak w naszym egzemplarzu), czas ten zostanie skrócony o kolejne 0,2 sekundy.
Wrażenie nie znika, gdy wskoczy się za kierownicę. Dwulitrowa jednostka ochoczo wkręca się na obroty, a reakcja na pedał gazu – coś, co tak często cierpi w nowoczesnych autach – tutaj jest natychmiastowa. Mój egzemplarz miał siedmiostopniową przekładnię PDK, która jest majstersztykiem. Biegi zmienia tak precyzyjnie, że nawet przez chwilę nie zatęskniłem za manualem, choć ten jest dostępny i podobno zachwyca równie mocno. Można się jedynie przyczepić do dźwięku. Jeśli ktoś wie, jak brzmiał poprzednik, od razu usłyszy różnicę. Nic nie zastąpi sześciocylindrowego boxera, ale opcjonalny wydech częściowo wynagradza tę stratę.
DANE TECHNICZNE
Pojemność silnika 1988 cm³
Rodzaj paliwa Benzyna
Moc maksymalna: 300 KM (221 kW) przy 6500 obr/min
Moment maksymalny:
380 Nm przy 1950-4500 obr/min
Pojemność bagażnika: 425 l (łącznie)
Osiągi:
Katalogowo: Pomiar własny:
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,7 s
Prędkość maksymalna: 275 km/h
Zużycie paliwa (trasa): 6,3 l/100 km 7,8 l/100 km
CENNIK
1-2 DNI
900 ZŁ
Limit km - 200
3- 6 DNI
800 ZŁ / DZIEŃ
Limit km - 200 / dzień
7-13 DNI
650 ZŁ / DZIEŃ
Limit km - 200 / dzień
14 DNI+
550 ZŁ/ DZIEŃ
Limit km - 200 / dzień
MIESIĄC
11 000 ZŁ
limit 3000 km